Lättläst: Hjälp i hemmet av Fixarna

Du som bor i Kristianstads kommun kan få hjälp i hemmet. De som hjälper dig kallar vi för Fixarna.

Du som bor i Kristianstads kommun
kan få hjälp i hemmet.
Du kan få hjälp med 
enkla uppgifter i hemmet.
Du kan få hjälp
om du är 67 år eller äldre.
Du kan även få hjälp
om du har en funktionsnedsättning.

De som hjälper dig kallar vi för Fixarna.

Fixarna kan hjälpa dig
med enkla uppgifter i hemmet.
De kan byta glödlampor,
sätta upp gardinstänger och gardiner,
fästa upp sladdar,
och lägga halksäkra mattor i hemmet.

Fixarna kan inte hjälpa dig med
att dra elkablar eller byta vattenblandare.
Vi putsar inte fönster eller städar.
Vi sköter inte din trädgård eller skottar snö.

Om du vill ha hjälp från oss
kan du ringa och fråga
om vi kan hjälpa till.

Ring till oss på telefonnummer 044-13 20 88.
Vi svarar på vardagar
mellan klockan 8 och halv 10 på förmiddagen. 

Kan Fixarna hjälpa dig
bestämmer vi tillsammans
när vi ska komma hem till dig.

Besöket av Fixarna får ta högst 2 timmar.
Fixarna har en id-handling på sig när de kommer till dig.

Det kostar inget när Fixarna hjälper dig.

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar 3 jun kl 07.45
Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidans innehåll