Lättläst: Färdtjänst

Färdtjänst är för dig som inte kan resa med kollektivtrafiken på egen hand.

Du kan få färdtjänst
om du har en funktionsnedsättning
och inte kan åka vanlig buss och tåg.
Färdtjänst betyder att du åker bil eller minibuss.

Färdtjänsten gäller för resor inom Skåne.
Behöver du åka någon annanstans i Sverige
kan du söka om riksfärdtjänst.
Du måste ha ett tillstånd
för att åka färdtjänst.

Om du vill söka tillstånd för färdtjänst
måste du prata
med en färdtjänsthandläggare.
Ring Skånetrafiken
som har hand om färdtjänsten.
De har telefonnummer
0771-77 77 77

Klicka på länken för att komma till
Skånetrafikens hemsida.
Sidan är inte på lättläst svenksa. 

Medborgarcenter hjälper dig

Vi hanterar dina frågor om kommunens verksamheter och du kan besöka oss, ringa oss eller skriva. Oftast får du hjälp direkt, annars lotsar vi ditt ärende rätt.

Stängt Öppnar 1 jul kl 08.00
Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidans innehåll